Saturday, May 2, 2009

Geng Qiam yang bertambah!


Sujud & syukur kepada Allah..
Minggu ni rase berganda2 seronoknya...yelah, minggu ni al-bait kami lebih meriah..akhawat datang dengan makanan yang menarik, ada juga yang sempat menonton 'Di atas sejadah cinta', dan 'True Warrior of Islam'...huhu..

Syukur Allah S.W.T. masih memilih kita untuk bangun dan bertemu janji denganNya lagi...terasa bening pagi tadi...syahdu dengan suasana damai pagi, syahdu juga dengan jiwa2 yang bangun untuk bertemuNya...Alunan lunak Al-Quran menusuk kalbuku..seakan aku masih di alam mimpi...indahnya suasana itu, terdetik dalam hatiku untuk memohon agar masa dihentikan seketika agar aku dapat terus menikmati keheningan dan kedamaian pagi sebelum fajar menyinsing...bibit2 rindu pada suasana ini masih menebal waktu jari jemari ini menaip pantas kekunci keyboard....huhu, semoga Allah temukan dan hadirkan lagi detik2 yang serupa ini dalam hidupku..

Satu kekuatan hadir dalam diriku...Semoga hariku lebih baik dari semalam & sebelumnya!

(Jzkk atas tazkirah pagi tadi...Kisah Abu Ad-Darda' yang sungguh menarik ~ semoga Allah menjadikan kita orang2 yang menjejaki langkah2 RasulNya dan sahabat2..amin...)

2 comments:

pemudidakwahdoktor said...

best2.. jom buat gini slalu... iA :)

hurun een said...

alhamdulillah..insyaAllah, semoga Allah kurniakan kita istiqamah ^-^