Wednesday, May 21, 2008

Lafaz yang tersimpan

Aduh...dah masuk hari Rabu..aku baru teringat yang minggu ini aku masih belum berkesempatan menghubungi ibuku...Selalunya menjadi kebiasaan aku akan berbual panjang dengan ibu pada hujung minggu, mendengar luahan hatinya, masalahnya, keluh kesahnya serta berkongsi kegembiraannya...Namun, minggu ini aku sibuk sekali, aku ke hulu ke hilir menziarahi sahabat dan menjalankan kewajipanku sebagai seorang daie.

Hari ini...aku tersentak melihat video klip ni...sungguh menyentuh hati...aku lantas teringat kepada ibu...adakah ibu ternanti2 deringan telefon dariku kelmarin?Mesti hatinya gusar memikirkan aku...sakitkah aku, cukupkah makan pakai?bagaimana pelajaran?Ahh...aku kesal sekali...

Aku berazam akan menghubungi ibu...semoga Allah mengampunkan aku atas kealpaan ini...Semoga video klip ini menjadikan kita insan yang menginsafi diri dan bersyukur kepada Allah atas kehadiran insan bernama ibu.



No comments: