Monday, January 5, 2009

Saudaraku berlumuran darah...dan aku?

Sedih, sebak, sesal...

Itulah perasaanku pagi ni...Israel laknatullah itu semakin melampau, angka korban sudah melebihi 450 orang....dan seluruh dunia bagaikan buta, tuli dan bisu.....Kem Beit Lahiya di Genting Gaza pun dah dibolosi mereka, letupan yang mengorbankan orang2 awam yang tidak berdosa...

Letupan besar yang terhasil setelah tentera Israel membedil Kem Beit Lahiya di Utara Genting Gaza

Mengapa kita semua membisu?Sibuk dengan urusan peribadi yang begitu picisan?Sedangkan jiwa2 insan yang seaqidah dengan kita dizalimi?Mengapa!!?Hatiku meronta2 kegeraman bercampur kesedihan, perbagai persoalan menerjah mindaku...

Dan akhirnya...seperti selalunya, perasanku akhirnya bertukar menjadi lesu dan lelah...kerana aku terlalu kerdil untuk merubah dunia, apatah lagi mengangkat senjata atau bersemuka dengan pembunuh2 saudaraku...Aku merasa lemah sekali, hampir2 aku hilang keyakinan pada diri, pada kehidupan...dan pada semuanya...

Kerana aku bagaikan melihat saudara2ku dianiaya di balik dinding kaca yang tebal...Aku hanya seorang pemerhati, penyaksi....yang tidak berdaya...Namun, aku benar2 berharap, penyaksianku terhadap kekejaman ini semakin menguatkan langkahku...semakin teguh pasak azamku...semakin berkobar semangatku...

Semoga, di celah2 kelesuan ini, makin terbentang dan tersuluh terang jalanku, tujuanku...dan matlamatku...Salam perjuangan buat saudara2ku di Palestin, semoga kalian terus teguh dan diberi kemuliaan kembali kepadaNya sebagai para syuhada'...semoga semangat perjuangan kalian menjadi obor penyuluh perjuanganku di sini...


No comments: